2023/02/20

Rántott húsos szendvics 2,80ft

Az 50-es években csökkent a hosszabb utazások száma, valamint a hiánygazdaság miatt az étkezőkocsikban felszolgált ételek színvonala is esett a háború előtti állapotokhoz képest – így a fókusz fokozatosan a mozgóárusokra, a büfékre és az állomásokon lévő restikre tevődött át. 
Kevesen tudják, de az 1948 november 24-én induló Utasellátó a Belkereskedelmi Minisztérium gondozásában működött annak ellenére, hogy sokan a vasúti közlekedéssel, illetve a MÁV-val vették egy kalap alá. Ez persze nem véletlen, hiszen a szárnyakra emlékeztető logót a szárnyas mozdonykerék ihletett, és még ma is a vasutasok egyik fő jelképe.
Végül az Utasellátó-nak a rendszerváltás megadta a kegyelemdöfést, ugyanis az akkor uralkodó piacgazdasági körülmények miatt esélye sem volt az életben maradásra. Így a vállalat kiskereskedelmi érdekeltségeit hamar privatizálták, az Utasellátó magja pedig beleolvadt a MÁV-ba. Szerelvényein még ma is ők végzik az ellátást, illetve felszolgálást.
Mozgóárus a Nyugati Pályaudvaron 1976-ban (MÁV Utasellátó)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése