Idősebbek még talán emlékeznek a versikére:
"Riga motor Riga kincs, jó, ha van, de jobb, ha nincs. Országúton akar hálni? Riga motorral kell járni. "Tény, hogy elég sok baj volt vele, de mit tehetett volna a 60-as 70-es évek mopedkedvelő szocialista embere, hiszen felénk, itt a vasfüggöny mögött, csak ez volt kapható. A keleti blokk híres mopedje, a Riga, Verhovina és társai. 1974-től kezdték gyártani a Riga 12-est, amelyen már nem lejtős, hanem a látványosabb vízszintesen fekvő tank volt, sőt, a 16-os már nem pedálos, tekerős volt, hanem berúgókarral szerelt. Persze ettől még nem cáfolt rá a fenti versikére.
Nekem is volt valaha ilyen csoda járgányom, talán 14 éves, ha lehettem. Rendesen levizsgáztam, kimotorra lehetett ilyen fiatalon is, akkor még traktort is vezethettem volna ezzel a jogosítvánnyal. Szerencsére nem tettem. Riga 16-osom volt, szép sárga, mint a rigó. Akár 50-el is száguldozhattam vele, de ekkor már kicsit köpködni kezdett..legjobb ezekkel tartani a 30-as 40-es tempót, arra voltak kitalálva. Aztán mivel alapvetően sosem tartottam magam motoros embernek, hamarosan túladtam rajta, az árán vettem egy MK25-ös kazettás magnót...igen, annyi volt egy Riga motor ára, mint egy magnóé.
![]() |
| Riga 12 |
![]() |
| Riga 16 |
![]() |
| Riga 12 |



Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése