A második ötéves terv keretében jelentős fellendülést vártak el az Ikarus gyártól, emiatt a mérnököknek a lehető legjobb teljesítményt kellett nyújtaniuk. Ezért 1956-ban előálltak az Ikarus 31-essel, mely egyértelmű sikertörténet lett a hazai autóbuszgyártás számára, hiszen az új modell nagymértékben hozzájárult az export fellendüléséhez.
A 31-esből többek között Kínába, Burmába és Egyiptomba is szállítottak, és a legyártott autóbuszok között szép számmal akadtak jobb kormányos változatok is. A 31-es az Ikarus első saját néven gyártott autóbuszának, a 30-asnak volt az utóda.
1965-ig gyártották a 31-est, de még évtizedekig futottak az utakon. A Volán vállalat már rég kiselejtezte őket, de a különféle cégek előszeretettel használták munkásbuszoknak, kirándulóbusznak. Használtan jóval alacsonyabb vételáron juthattak hozzá a járműhöz és ez kompenzálta az alacsony végsebességet és a szűkös beső teret. Sokáig népszerűek voltak más Kelet európai, pl. NDK, bolgár, jugoszláv piacokon, de még a távol-keleten (Kína) is.
A típust 1961-től kezdte felváltani az Ikarus 131-es.
2023/02/22
Ikarus 31
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)


Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése