A ZIL billencset 4500 kg hasznos teherbírásra tervezték, és a ZIL-130D1 alvázat használja. A teljes hajtáslánc és a vezetőfülke is ez alapján készült. A normál teherautóhoz képest az alváz rövidebb tengelytávval rendelkezik, hogy a teherautók manőverezhetőbbek legyenek. Az MMZ adta hozzá a teljes hidraulikarendszert és annak vezérlőrendszerét, valamint a segédvázat és a rá szerelt billenő felépítményt. Ez utóbbi fél ovális alakú, egyúttal a teherautó jellegzetes ismertetőjegye. Minden későbbi típus téglalap alakú volt, vagy legalábbis sima padlóval rendelkezett. A teknő rakodótérfogata viszonylag kicsi, három köbméter, mivel a teherautót nehéz ömlesztett anyagok, például homok szállítására tervezték. Később más, nagyobb felépítménnyel rendelkező, könnyű mezőgazdasági rakományok szállítására alkalmas járműveket is gyártottak. 1966-tól a kissé átdolgozott ZIL-130D1-66 alvázat használták. A teherautók első generációját tehát 1977-ig szinte változatlan formában gyártották.
A ZIL billencset nagy számban használták Magyarországon is, elsősorban a Volán vállalat.
A puttonyba 3-4 köbméter, max 6 tonna fért például sóderből. Semmihez nem hasonlítható hangja volt a 8 hengeres monstrumnak, bekapott vagy 40 lityit, ezért elkezdték a 80-as évek elején lecserélni a motorokat dízelre. Persze nem nagy sikerrel, ez már nem ugyanaz a ZIL volt.

Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése